תכנון משרדים

תכנון משרדים הוא השלב החשוב ביותר בכל תהליך של עיצוב המשרד. בתכנון המשרד נקבעת חלוקת החלל, תכנון של מרחבי העבודה, אזור הקבלה, חדרי הישיבות, המטבח וכדומה, תכנון המשרד מתבסס על פרוגרמה מפורטת המתארת באופן מדוייק את כמות העובדים בכל מרחב עבודה, האינטראקציה ביניהם, צפי לגידול עתידי, דרישות ספציפיות מיתר אזורי התעסוקה במשרד וכו’.תכנון חלל נכון הוא המפתח להצלחה של נראות המשרד והבסיס ליצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה. לאחר אישור תכנון החלל יתבצעו תכניות העבודה על כל שלביהן עבור הקבלן ואנשי המקצוע השונים.

תכנון משרד מתחיל בקביעת הקונספט

בשלבים הראשונים של תכנון משרדים, מתבצעת פגישת אפיון בין מעצבת הפנים לבין הלקוח. בפגישת אפיון זו נקבעים קווים עקרוניים לפיהם המשרד צריך להיות מעוצב, נערכת רשימה מפורטת של דרישות פונקציונליות לתכנון המשרדים, נקבעים קווים עקרוניים לפיהם המשרד צריך להיות מעוצב, כולל הסגנון העיצובי שמתאים למשרד ומתבצע אפיון של קהל היעד – עובדים, לקוחות, שותפים עסקיים ובעיקר מה המסר המרכזי והאווירה שהמשרד רוצה לייצר.התהליך כולו מתבצע בשיתוף פעולה מלא בין מעצבת הפנים לבין הלקוח המזמין, בעל המשרד יודע להגדיר את כמות העובדים ואופי העבודה. כמעצבת פנים מנוסה, אני יודעת לתרגם באופן מקצועי, את הדרישות הפונקציונליות ואת המסרים של החברה לכדי תכנון מדוייק ועיצוב המשקף באופן מושלם את ערכי החברה ומטרותיה.

תכנון למשרדים – התהליך הנכון

לאחר קביעת הקונספט הכללי ובחירת האופציה התכנונית האופטימאלית, מוגשות תוכניות עבודה מקצועיות ומפורטות ובנוסף נערכת רשימה מדוייקת  של תכולת העבודה (כתב הכמויות) לצורך קבלת הצעות מחיר מקבלנים וספקים.כתב הכמויות מפרט את עלויות העבודה והחומרים כך שהלקוח מיודע בכל ההוצאות הצפויות עוד טרם התחלת הביצוע בפועל. כחלק מהשירות ללקוח, בעיצוב המשרד, אני עובדת עם הספקים הטובים ביותר בכל תחום, תוך עמידה ביעדי התקציב המוגדר.עיצוב המשרד מומחש באמצעות הדמיית תלת מימד ובה ניתן לראות למעשה את התוצאה הסופית. ההדמייה משקפת ללקוח את הקונספט העיצובי הייחודי שנקבע למשרד, מציגה את היתרונות של העיצוב החדש ומאפשרת ללקוח לקחת חלק בהחלטות החשובות עוד טרם שלב הביצוע.באמצעות ההדמייה, ניתן ליצור תיקונים והתאמות ברמת הפרטים הקטנים, ולגזור מתוך ההדמיה תכנית פעולה סופית. תכנון למשרדים באמצעות הדמיית תלת מימד מאפשר הליכה בטוחה אל עבר התוצאה הסופית המתוכננת. הלקוח רואה בדיוק איך המשרד שלו ייראה לאחר השינוי, ועובר על הפרטים הקטנים ביותר שהופכים את המשרד המתוכנן למשרד התואם את חזונו ורצונו של בעליו.בהמשך, בחירת הריהוט, החומרים, החיפויים, הצבעים והאלמנטים השונים שיוצרים את חזות המשרד, יהיו בהתאם לקונספט ולתכנון המוקפד שנקבע בשלבים הראשונים של התהליך.אני מלווה את לקוחותיי, תוך שמירה על דיאלוג פתוח ובמקצועיות רבה עד גמר התהליך בשלמותו.

הדמייה ראליסטית כחלק מתהליך תכנון המשרד

להתרשמות מפרויקטים של עיצוב משרדים, לחץ כאן

מיכל אור